top of page

5 כללים בהעברת מסרים מול קהל


יהיו רגעים בחיים שנצטרך להעביר את המסר שלנו לא רק לבן אדם אחד או לחברים מצומצמים, אלא לקהל רחב יותר. מלחיץ? מפחיד? הנה חמישה כללי ברזל שיגרמו לכם לעבור את המשוכה בהצלחה מסחררת

כלל מספר 1: מצגת בנקודות


הרבה אנשים נוטים לחשוב שמצגת עמוסה במלל ובמידע, היא סוד להרצאה מוצלחת, אז זהו שלא! ממש לא. זה מעייף, זה מתיש וזה גורם לקהל לא להתרכז במה שיש לכם לומר וגרוע מכך, זה גורם לכם פשוט להקריא ולא להיות טבעיים. תבנו מצגת הבנויה מנקודות וממילים ספורות כדי לעשות לעצמכם סדר בכל מה שאתם רוצים לדבר עליו.

“זה לא משנה מה אתם אומרים, משנה איך אתם אומרים"

כלל מספר 2: נקי ופשוט


בכלל בחיים עדיף להתנהל בפשטות ובניקיון, קל וחומר כשאתם רוצים להעביר ולשתף מידע. אל תשתמשו יותר מידי בעזרים טכנולוגיים ואל תעמיסו את המצגת שלכם בעיצובים כאילו אתם מפיקים בר מצווה בשנות ה-90 ואל תשתמשו ביותר מידי צבעים. אך ורק שני צבעים, אחד בהיר והשני כהה יותר, כך תעשו לכולם טוב על הלב ובעיניים.



כלל מספר 3: כותרות מחכימות


תגרמו לאנשים לחשוב, תגרמו להם להתבונן רגע ואפילו לחשוב. כל מצגת תפתחו במשפט שיצרתם בעצמכם ואל תתביישו "להשאיל" משפט חכם שיהווה חוט מקשר לנקודות עליהן אתם רוצים לדבר.





כלל מספר 4: דברו עם הידיים


רגע רגע, לא קווא קווא דה לה אומה או תנועות קראטה, אבל בהחלט דברו עם הידיים, תניעו אותן בצורה אלגנטית, כשצריך להצביע על עצמכם, תצביעו וכשצריך להמחיז משהו, אל תתביישו, העיקר אל תעמדו קפואים ותזיזו רק את השפתיים. שפת הגוף שלכם חשובה לאין ערוך ותנו לזה ביטוי.


כלל מספר 5: תשחקו עם הקול שלכם


אל תהיו מונוטוניים ואל תדברו כאילו הרגע אתם עומדים להקריא את דרשת בר/בת המצווה שלכם. תנגנו קצת עם מיתרי הקול שלכם, תדברו כאילו אתם בשיחת סמול טוק קולחת עם חברים. תנגישו את עצמכם, אנשים באים לשמוע ובעיקר להקשיב. בחייאת, אל תשעממו אותם.

bottom of page